Tuesday, May 22, 2007

انا ف الكون لوحدية..ومنسية


اناف الكون لوحدية ..ومنسية...
انا نجمة ف ليالي الغيم مغطيها
وشمس تنور الايام
..لكن ايامها..مطفية
انا نسمة اتكتب ف عيونها اغنية
ونبضي ف دنيتك تايه..يغنيها
ومارجعشي..لْ حدود ارضه
لاقادر يختم الموال
ولا عارف..يعيش فيا
ماتسألنيش عن الصفحة اللي غصبن عني باطويها
سؤالك مش ف امكان الجواب رده
انا قلبي اتولد عاشق
وشئ صده
وخاف يحلم
عشان الحلم لو قدامي متفسر
ماهوش لازم يكون ليا
بحبك بس مش هقدر
لانك عالورق كلمة..وصورة لشخص..ممحية




الله يسامحِك ياللي ف بالي ههههههههههه...هيه اللي استفزتني وقالتلي عندي اغنيه حلوة اوي اسمعيها يامي...


وكل اللي ف الموضوع اني سمعت الاغنيه.....بس ...الكلام اللي فوق ده بقي طلع مني فجاة ف لحظة الهام ازاي وامتي ماعرفش وماليش دعوة وانا ماعديتش من هنا النهاردة


عموما الاغنيه اهي...


24 comments:

كراكيب عادل said...

هههههههههههههههههههههههههههه

بتخدمك جداااا بصراحة

هي ناقصة بجد الاغنية دي

كراكيب عادل said...

كل عام وانتي بخير
كل عام وانتي بخير
كل عام وانتي بخير
كل عام وانتي بخير
كل عام وانتي بخير
كل عام وانتي بخير

كل عام وانتي بخير
كل عام وانتي بخير
كل عام وانتي بخير
كل عام وانتي بخير
كل عام وانتي بخير
كل عام وانتي بخير
كل عام وانتي بخير


كل عام وانتي بخير

سلسبيل said...

ههههههههههه
انا قلتلها اصلها يعني كانت طالبه هشام عباس معاها النهارده...خلاص القصيده اهداء لهشام عباس

سلسبيل said...

وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة
وانت طيب وبالصحة والسلامة



اي خدمه ههههههههه

أحمد سلامــة said...

طب هوا انتو ليه محسسينني ان الاغنية دي بتدعو للإكتئاب ولا حاجه
دي جميله قوي قوي قوي
عادل
ازيك
:)

سلسبيل said...

بالعكس الاغنيه مش كئيبه خالص
انا اصلا بحبها....
بس انا رديت عليها وفقا لوجهه نظري مش اكتر..يعني شايفاها يمكن غير واقعيه شويه بس من كتر مالدنيا وردي فيها

استاذ احمد نورت المدونه واسعدني تعليقك :):)

Tamer Nabil Moussa said...

احنا هنا عشان نعبر ونقول على اللى جوانا


تحياتى

AHMED SAMIR said...

اول مرة ازور مدونتك الجميلة دي
واكتشفت انك زميلة صيدلانية
انا كمان صيدلي بس دفعة 2001 مش تحت الانشاء
على فكرة المدونين الصيادلة كتير جدا
ياريت تقبليني صديقا لمدونتك الرائعة دي
تحياتي ليكي

سلسبيل said...

تامر
عندك حق والله كلام زي الفل
تحياتي ليك

سلسبيل said...

a.samir
اهلا اهلا بالصيادلة وصيدلة كلها يادكتور
وكويس انك خلصت دراسه ..عشان نستفيد من خبراتك برضه مين عارف انا لسه مشواري طويل ههههههههه
وعموما انا سعيدة جداانك تبقي صديق لمدونتي واتمني فعلا انها تكون عجبتك

تحياتي

SomeOne said...
This comment has been removed by the author.
سلسبيل said...
This comment has been removed by the author.
سلسبيل said...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
معلش يا زميل المفروض نستحمل بعض دا جزء من واجب المهنه..
انا كل اللي فاكراه اني كنت كتبت بيانات البلوج بتاعي عالوورد وعملت كوبي ..بس واضح اني حدفت بعيد شويه
ومابصيتش بعد كده انا عكيت ف ايه
معلش مانت لما تعرف اني عندي امتحان عقاقير بكره حاتعذرني علي حاله التأخر الفكري اللي بعاني منها وماادراك مالعقاقير بقي هههههههه
منور يادكتور معلش سماح المرادي

SomeOne said...
This comment has been removed by the author.
سلسبيل said...

يااااااااااااااع
داتورا سترامونيم
لا ربنا معاك
انا بذاكر اللافندر..تبدل طيب

SomeOne said...
This comment has been removed by the author.
سلسبيل said...

يمكن عندكو بتمشو بالعكس.؟من رابعه لاعدادي؟
ههههههههههههه

SomeOne said...
This comment has been removed by the author.
SomeOne said...
This comment has been removed by the author.
يا مراكبي said...

الأغنية دي جميلة جدا .. كانت في شريط كاسيت من أواخر الحاجات الجميلة اللي سمعتها في مصر .. ليها ذكريات جميلة كتير معايا

أفتكر إني ساعتها كنت في شرم الشيخ من 5 سنين

طبيعي جدا إنك بعدها تكتبي الكلام الرقيق ده

سلسبيل said...

د.شادي
ياسيدي ولا اتريق ولا حاجه..اي حد معرض لكده..انت ان شاء الله تعدي السنادي علي خير
انا بقي سنه اولي...وعندي امتحان عقاقير بكره اهئ اهئ ;(
اما بالنسبة لسؤالك عن اللي بيقولولي مبروك
فانا قعدت ادور ف الكومينتات كلهم مالقيتش حد قاللي كده وربنا ههههههههههههه
بس عموما حتي لو حد قال فاكيد مش عشان خلصت العقاقير زي مابتقول لاني لسه محتاسه فيها لحد دلوقتي بس قلت اقوم اخد ريست عشان مخي ساح
منور يادكتور

LOJAIN said...

ربنا معاكى يا قلبى و ينجحك يارب
و يذلل لك كل العاوئق و يسهل ليكى كل صعب
احنا بلديات يابنتى
محافظة واحدة

ومدونتك جميلة و انتى كمان

Regards:
Lojain :)

SomeOne said...
This comment has been removed by the author.
سلسبيل said...

يامراكبي
او انا مبسوطة ان القصيدة عجبتك وانك شايفها رقيقة كمااان..لالا كده كتير عليا..حاخد مقلب ف روحي
ثانيا
شئ كويس ان الواحد يحتفظ بذكريات جميله مرتبطه بالمكان اللي بيحبه دايما
انا بالنسبالي برضه فيه اغاني واجواء معينة..واشخاص واحداث مرتبطين باماكن عشت فيها...المشكله هيه لما تتحول الذكري الجميله الي نوع من الحنين ..ويتحول الحنين تدريجيا الي نوستالجيا مستعصية..ربنا يستر بقي