Saturday, September 06, 2008

صورة محفورة..


في الواقع هي الفكرة جت ف بالي ف يوم شديد الحراره من ايام الصيام
فطبعا معرفش الفكرة قدرت تصمد ازاي ف وش الظروف دي وطلعت للنور
هي قصيدة انا كنت كاتباها هنا من فتره
http://salsabeeel.blogspot.com/2008/08/blog-post_28.html
والقصيده بقي قاعده تزن علي دماغي
فقلت لندي اختي الصغننه
بما انك ديزاينر قد الدنيا ماشاء الله
افتحي الفوتوشوب واعمليلي تصميم علي القصيده
اصل انا كل ماتفاءل لقصيده بقول لندي تعمل لي تصميم عليها
طبعا ندي هرشت راسها كعلامه تدل علي التفكير العميق
قالتلي انا ماعنديش رصيد حوليلي 5 جنيه رصيد علي موبايلي بما انك ربنا كرمك وغيرتي النمره وبقيتي خط مش كارت..دا لو عاوزاني اعمللك تصميم
ياسلام ع العقليه الاقتصاديه الفذة.....سعد الدالي ياولاد..
بس قلبي كان واجعني وانا بحول لها ال 5 جنيه
المهم بعد ماحولتهم لها
لاقيتها بتبصلي بجديه وبتقوللي
دلوقتي اطلعي برا وسيبيني اشتغل
طبعا ياريت الكل يلاحظ ان اللي بتقوللي كده اختي اللي اصغر مني باربع سنين هههههههههههه
وطبعا كرد فعل طبيعي
ماسكتش
قلتلها حاضر
و خرجت وسمعت الكلام
بعد شويه لاقيتها بتندهلي توريني التصميم
بصراحه يعني
كان يستحق 50 جنيه مش 5
لدرجه اني عملته وولبيبر ف الموبايل
لاني حسيته جدا وحسيت انه ادي للقصيدة طعم
بس طبعا ماقلتلهاش كده احسن تصدق
بعيدا عن الرغي اللي فوق ده واكيد فيه ناس قاعده تقول مالك واجعه دماغنا م الصبح ورينا التصميم اللي بتحكي عنه ده بدل العطله دي
فالتصميم اهه







وبجد بجد بجد

تسلم ايدك يانيدو ..ربنا يحفظك


6 comments:

إنعكاس said...

أول حاجة وقبل أي تعليق زي الشاطرة كده تفتحي مدونتك لتلقي تعليقات من برا بلوج عشان نعرف نستمر مع بعض تمام

نيجي بقه للتصيم

بجد تصميم عبقري

اختك دي فنانه .. ميتقلش اقل من كده

والقصيدة كمان جميلة

وبجد المدونة في مجملها رائعه

محبتي

جومانا حمدي

سلسبيل said...

جومانا
هههههههههه طب حاضر حاضر هفتح التعليقات عشانك انتي بس
ولو اني بفكر اني ممكن اديكي نسخه من مفتاح البلوج عشانك بس تدخلي وقت ماتحبي :)
وندي بتقوللك شكرا علي الكلام اللي قلتيه علي تصميمها
ربنا يخليكي ياجميل واتمني اشوفك عندي تاني
كل سنه وانتي طيبه

,.-~*'¨¯¨'*•~mr ,.-~*'¨¯¨'*•~monshed said...

ماشاء الله مدونة جميلة ربنا يكرمك ويعزك
وكل سنه وانتى يطبة ورمضان كريم

سلسبيل said...

منشد
شكرا علي تعليقك واتمني اشوفك علي صفحات المدونه مره تانيه
كل سنه وانت طيب

7adota said...

ل سين

مستني رد الجيم

وانا معرفش ف التنجيم

واحب الحلم لما يجيني

يتفسر

بدون تأخير

ولا تقديم


ياااه يابنتى ايه الجمال دا

بجد كلماتك بتجري كدا معرفش ليه

( مش عارفه ايه بتجري دى اصلا طلعت لوحدها)

ممممم

يمكن بتجري = ساسة = بسيطه

حاجه كدا بقي

المهم واختك دى جامده جدااا

تستاهل اكتر من الخمسه جنيه بصراحه

بس سؤال

هوا انتى اللى حددتلها الجمله اللى تعمل عليها الصوره ولا هيا اللى قرت وحددت باحساسها

وتحياتى الحاره

سلسبيل said...

حدوته
الف شكر علي ردك وبجد انا مبسوطه انك منوراني ف البلوج
لا كمان عارفاني من ايام كتكوووووووت ..كانت احلا ايام والله
بس يلا دوام الحال م المحال
وبعدين ماتقوميش ندي علي وتقولي تستاهل اكتر م الخمسه جنيه احسن تلاقيها طالبه مني 50 المره الجايه وانا مش قدها هههههههههههه هم 5 جنيه حلوين اوي
اما بالنسبه لسؤالك
فعاده لما بطلب من ندي تصميم علي قصيده بنقعد سوا لحد مانتفق علي بيت مناسب لصورة يعني مش دايما بنختار البيت الاول ومش دايما بنختار الصورة الاول...انتي بتلاقيها جت بتساهيل ربنا وتلاقي صورة حلوة وقعت تحت ايدك بتعبر عن بيت معين ف القصيده ..ووقتها ندي بتطردني من اوضتها عشان تعمل في صمت بعيدا عن مقترحاتي الفوتوشوبيه ههههههههههه
شكرا ياجميل واتمني اشوفك اكتر عندي