Friday, January 23, 2009

الحياة خارج غلافك الجوي

آان الاوان للتوقف

فلامعني للاحلام دون ان تفسر

والا صارت مجرد ارهاقا ذهنيا لا اكثر

وانا مرهقة.

.لم اشعر بهذا الكم من الاجهاد منذ ..لااذكر متي

واحتاج اليك جدااا

للأسف

والسبب معروف

ليس لديك ادني فكره عن كم الضيق الذي امر به عندما اواجه نفسي بهذا الاحساس الشفاف الجميل!!!

ربما لأن نصفي المتشائم لا يري فيه اكثر من جنون انسانه خياليه اكثر من المألوف ومن المطلوب

انت ليس لديك ادني فكره عم فعلت برتابه ايامي

التي كنت قد اعتدتها

وكيف صرت اتنفس حديثك

واراجع كلماتك

وكانني اوشمها بذاكرتي كي لا تموت الا بموتي

ارحل..فهذا والله اهون..ارحل او اعطني الفرصه للهرب

فأنا اعتدت علي الهرب من انصاف الحكايات..لانني افقد القدره علي المواصله

ولا اقوي علي مواجهه عبارة حزينه تنتهي بكلمة...تمت

اترك النهايات مفتوحه علها تحمل بين طياتها املا بعيدا

واعلم انني احببتك..ومازلت

لكن شيئا ما ..رمزا ما..بداخلي..فقد معالمه بسببك..واكتسب طابعا ضعيفا هشا لا يقوي علي الاستمرار بدونك

وهذا لا اكرهه..الا عندما اكتشف انك ربما غدا سترحل..وتتركني اواجه ضعفي الذي لم اعتد عليه وحدي

او ربما هو كبريائي الذي يكره الخضوع حتي للحب

ايا كان ياعزيزي..فانا راضيه

فقط ساعدني ..وستندهش من قدرتي علي نسيانك

ونسيان نفسي

والبدء من جديد

فقط

اعطني الفرصه

كي اتنفس

خارج غلافك الجوي

7 comments:

سنتوفة ..!! said...

بجد بجد ..تحفة و الله ..

و المدونة كلها بجد رائعة ..تسلم الايادى

سلسبيل said...

سنتوفه حبيبتي
ربنا يخليكي يارافعه معنوياتي
ياريت اشوفك منوراني هنا دايما
وفي انتظار بوستاتك الجميله ف مدونتك

ياسمين نعمان said...

غبت عن مدونتك كتير و لما رجعت لقيت فاتني كتيييير
جميلة أوي بجد .. أسلوبك رقيق و معبر
.. و القفلة عجبتني أوي
عارفة لو خليتي العنوان "خارج غلافك الجوي" هيكون جميل
ممكن جدا تقوليلي "و انت مالك" .. حقك :-)))
بس بجد حلوة.. يارب تكوني عملتي كويس في امتحاناتك

سلسبيل said...

ياسمين
انا مبسوطة انك متابعه المدونه وبجد داشئ يسعدني ويشرفني جدا
وعلي فكره اقتراحك علي العنوان جميل جدا ومناسب للفكره...((ومش هقول وانتي مالك طبعا)) انا اصلا ماكنتش لاقيالها عنوان مناسب فاكتفيت باول حاجه جت علي بالي
وشكرا علي سؤالك علي امتحاناتي والحمد لله انا لسالي ماده واحده بعد بكره ربنا يستر واخلصها علي خير
تحياتي ليكي

ياسمين نعمان said...

بجد فرحتيني .. لما دخلت لقيت الإسم اتغير فرحت بجد
انت جميلة أوي :-)))
يارب تعملي كويس ان شاء الله

Teawater said...

يااااااااااااااريت فعلا نخرج خارج الغلاف نبعد ونعيش في عالمنا الخاص

تحياتي ع الموضوع الحلوة ده الي عطاني مساحه للتفكير في حياة عذبه مليانه حب ولون سماوي والون قوس قزح الجميله وحياى من غير شرور

hend mossallam said...

7elwa awiiii