Tuesday, December 09, 2008

تخيل؟

.
.
.
أنا بقي حسيت دا معاك
!!!!!

12 comments:

DR.HAMAS said...

غالبا ده موجه لشخص معين

لكن لو احنا اعتمدنا على الله

عمرنا ما هنكون

loser

لو كل أملنا فيه

عمرنا ما هنكون

loser

لو أطعناه حق طاعته

عمرنا ما هنكون

loser

لو حبيناه أكتر من نفوسنا

عمرنا ما هنكون

loser

لو قربنا منه و اشتكينا ليه

عمرنا ما هنكون

loser


لو طلبنا منه اللى نفسنا فيه

عمرنا ما هنكون

loser



لما نحس اننا
loser

يبقى نعرف اننا مش تماما فى طريقه

و اننا أخطأنا بالتأكيد

و بالتالى

لازم أراجع نفسى



كل سنة و حضرتك طيبة

و ربنا يجبر كسر قلبك

و يفرج عنك الهم

و يرضى عنك و يرضيكى






د.حماس

سلسبيل said...

د.حماس
البوست غير موجه لشخص بعينه علي قدر ماهو موجه لمجموعة من الاشخاص صادفتهم في عمري استطاعو بقصد او بدون ان يجعلو هذا الاحساس مسيطر علي لمجرد وجودهم في حياتي
عارفه انه احساس سلبي وخاطئ
وعارفه ان اخر مرة حسيت بيه كنت بعيده اوي اوي عن ربنا سبحانه وتعالي
بس برحمته وفضله وكرمه عطف عليا وانتشلني وقربني منه اوي
عارفه كمان ان قدامي مهمه صعبه
ربنا حطني علي اول الطريق ليه
وانا لازم اكمله لاخره بدون ماسمح لاي عامل خرجي انه يشتتني
لما بدأت اعرف ربنا صح يا د. حماس عرفت ان زي ماحضرتك قلت
معاه مفيش حد
loser
يمكن ساعات بتلخبط شويه واتخبط ف السكه حبتين...بس ربنا بيستر وبلحق نفسي وبعرف السكة الصح تاني
انا بس حبيت انزل البوست ده
عشان افكر نفسي
انا امتي ببقي loser
ومع مين ببقي loser
عشان كده هعرف ايه اللي يستحق افكر فيه
وايه اللي يستحق يكون مجرد ذكري عابره مش هتاخد اكبر من حجمها في دفتر مذكراتي .
تحياتي لردك المتألق
وجزاك الله خيرا علي المرور العطر

مسدس صغير said...

اشكرك على الصورة المعبرة ومش عارف انا حاسس ان الصورة دى تشبه كتير اوى لأحمد السقا.هههههههه تقبلى تحيتى يا غاليه . مسدس

فشكووول said...

دكتوره سلسبيل : ما فيش لوسر ولا حاجه الحمد لله انا شايف انك راجعه من العمره وربنا يهدى لك الحال .. زيارتك الاولى لى أهلا وسهلا بك وبأبناء رأس البر كلهم .. وحمد= لله على سلامة رجوعك من العمره وفعلا يا بنتى كل الناس تحب ترجع للمكان المقدس دا تانى وتانى وتانى .. الخ .. شرفتينى ونورتينى وبألف هنا وشفا الغداء عندى وكل عام وانت بخير وارجوا الا تنقطع زياراتك عن فشكول

DR.HAMAS said...

انا نسيت اقول

كل عام و انتم الى الله اقرب

و على طاعته ادوم

و احب ان أزيد فأقول

ثبتك الله على الإيمان الكامل

و رزقك حبه ..

و ابعد عنك كل ما يوجب سخطه

و كل من سيتسبب لك فى هم أو حزن أو احباط

أحيا الله قلبك أيتها الأخت الكريمة






د.حماس

سلسبيل said...

مسدس
تصدق عندك حق
طب ماكانتش تبقي شبه كريم عبد العزيز احسن ههههههه
سعيدة بمرورك
تحياتي

سلسبيل said...

استاذ فشكوووول والله انت منورني باول زياره واتمني دوام التواصل
فعلا عندك حق
انا ف نفس يوم رجوعي من العمره كنت بقول لبابا ها هتطلعني تاني امتي؟
اصلا ماكنتش عايزة اروح
من الصعب انك تحس بالسلام النفسي والراحه والاطمئنان ف مكان تاني غير مكه والمدينه
انت بتنسي مشاكل الدنيا وانت داخل الحرم
وحقيقي اجمل واطهر واروع شئ عيني شافته ف حياتي كان الكعبه تليها القبه الخضرا
تحياتي لحضرتك وربنا ينولهالنا تاني
وعلي فكره انا عايزة اكل النهارده محشي
اتصرف بقي

سلسبيل said...

د.حماس
اهو احسن حاجه سمعتها النهارده كانت الدعوتين دول
ربنا يجعل لي نصيب فيهم
و يجزيك بمثلهم واحسن منهم اخي الكريم

يا مراكبي said...

أيوة الصورة فعلا تشبه أحمد السقا

وبعدين ما فيش حد ممكن يسبب الفشل لأي حد إلا إذا كان الشخص التاني ده فاشل بطبيعته أو عنده إستعداد للفشل

إحنا اللي بنسبب الفشل لنفسنا مش من الآخرين

Dr. Ibrahim said...

كل سنة وحضرتكم بخير وصحة وسعادة

وبما إن الخاسر ليس من خسر شىء فى الدنيا

فأمر الدنيا لا يقارن بما قد نخسره من أمور الآخرة

اللهم هب لنا ثواب يدخلنا الجنة

وسبب لنا خشارة فيما قد يدخلنا النار

د إبراهيم

حاسوباتيه said...

فعلا ماقل ودل قوي صعب الاحساس ده

أسماء علي said...

بعض من نعرفهم لا يستحقوا سوى مافعلتي ..
فقط لنتذكر أننا معاهم سنخسر و الحياة دونهم هي المكسب ..

كم يكون الشعور موجع بحق عندما نعلم أن ذلك الإحساس هو مايحدث و نواصل ..

..

مانوووووووو

ربنا يرجعك من الامتحانات يارب على خير

لا يوجد رصيد عشان اتصل اهئ اهئ
تبرعواااا