Friday, November 14, 2008

لأنك هنا




اليك
يامن ابحث عن تعريف يلائمه من بين المصطلحات

امامي انت ولكنني لازلت افتش عنك

اكتشفك

اذيب علامات الاستفهام المحيطة بك

اكرهها جدا

لكنني..ببساطه شديدة.. احبك

لذلك لا اقسو عليك اكثر من قسوة ام حنون علي طفلها

ولو أنك علي طول الخط تشعرني انني انا طفلتك

وانك مسئول عني مسئوليه تفوق تصوري

التمس لك الاعذار مهما استحالت

فأنت وان كنت لا تدري

لم تترك لي خيارا سوي حبك

انت وانت فقط

اتعلق بك اكثر كلما اقتربت...او ابتعدت

لم يجعلني غيابك انسي او اتناسي

انك علي طول الخط كنت الافضل

احبك لانك تختلف

احبك لانني منذ لحظة لقاءنا الاولي

رأيتني في المستقبل معك

تحتضن كفي بين راحتيك

وتبتسم ابتسامتك الحبيبه

وتقطف الكلمات كي تتوجني بها

اميرة قلبك الاولي والاخيرة

احبك لانك..

لا

دعنا من التفسيرات المنطقية

فمهما اجتهدت في صياغتها
فلن تستطيع التعبير عن نصف الحقيقة
كلمتان اخيرتان
شكرا لك

حتي وان كنت لا تعرف شيئا عن هذياني هذا
او كنت لا تهتم كثيرا به في الواقع

فقط اشكرك من اعماق قلبي

لأنك هنا

11 comments:

Teawater said...

أول تعليق
لـ
Teawater

Teawater said...

تعرفي جميل اوي ان الواحد يحب بس الاجمل هو احساسنا بالحب وتأثيره فينا صدقيني بيبقا تاثير حلو بنتمناه يدوم ونعيش فيه

انا حره said...

بجد الحب الحقيقى حلو اوى

انا كمان رغم انى مش بحبه ولاهوا يعرف بحالى بس ببعتله واقوله شكرا ليك

شكرا للانك خليتنى ابتسم

شكرا للانك فرحت قلبى حتى ولو لساعه واحده

Muna said...

حالة من الحب .. والنشوة به ..
حالة أفتقدها رغم أني غارقة فيها ..
ولكني لا ألمسها .. ولا هي تقترب مني ..

بل تتباعد كل يوم ..

واقتربت نهايتها ..
وربما أقتلها بيدي ..

حالة حبك الرائعة ..
أتمنى أن تعيش معك مدى الحياة .. وألا تفتقديها هنيهة ..
فالحرمان من الحب وأنت غارقة فيه .. أقسى بكثير مما نتخيل ..

عزيزتي .. أتمنى لك السعادة :)

سلسبيل said...

تي ووتر
طبعا مفيش اجمل من الاحساس بالحب
لكن بيكون اعمق وادفا لو حسينا كمان بالامان ف الحب
لأن الجرح لو من حد بنحبه بيبقي اقسي شئ ممكن حد يتعرضله
بنحس ان كل الحاجات الجميله اللي عشناها كانت مجرد كدبه
وبيفقدنا ثقتنا ف كل حاجه
وبيموت جوانا احاسيس كتير حلوة
اتمني ان دا ميحصلش لحد ابدا
تحياتي ليكي

سلسبيل said...

حرة
مع اني زمان كنت بفكر بنوع من الانانيه ف الامور دي
ودا منطق
all or none
الشهير جدا
اكتشفت ان نصيبي هيبقي none
لكن فيه حاجه حصلت نزعت من جوايه انانيتي او علي الاقل جزء منها
خليتني مش بدور علي حقي بس واللي انا نفسي انه يحصل وبس
لكن بفكر انا ممكن اقدم ايه كمان
بصراحه مكانش ممكن اتغير الا بكده
الحياة شكلها جميل اوي لما بنبتسم
ونحس احساس راقي وصافي
وينبض من جديد جوانا الامل

سلسبيل said...

عزيزتي مني
الموت شوقا اليه اصبح من امتع
مفردات الحياة
ومجافاة النوم ابسط ما يمكن التضحية به كي لا يُفقد طيفه الساكن بين الجفون
لا تحسبي ان حبه لديه وجه واحد
بل هو كالقمر متعدد الاوجه والامزجة
لا يشرق مرتين في نفس الموعد
وقد يختفي اياما
لكنه ان طال اختفاؤه
سيأتي صدفة ..او متعمدا
((..فمداراتنا خلقت لتتحد..))
يلثم الاوراق الذابله علي سور الشرفة
وينطق اسمي همسا كما احب ان يفعل
يعتذر بلا كلمات عن الغياب
وتبتسم عينية الصافيتين..
فقط سأتمسك بالحلم
وسأنتظر..

قلب ينبض لله said...

هو أه ممكن مايفهمش كلامك
أو يفهمه ومايفكرش انه ليه

بس أنا حسيت كل كلمة كتبتيها
يمكن مثلا علشان أحساس الصدق اللي في كلماتك


مدونتك جميله زي صاحبتها

سلااام

Dr. Ibrahim said...

كلمات جميلة

تحياتى

د إبراهيم

سلسبيل said...

قلب ينبض لله
ربنا يخليكي علي الاطراء الجميل ده
هو عموما انا ف الاول و ف الاخر بكتب لنفسي
ولو الرساله ماتفهمتش...اكيد عمري ماهلوم احساسي
تحياتي ليكي

سلسبيل said...

د ابراهيم
شكرا علي مرورك :)
خالص تقديري